onsdag 8 oktober 2008

Om Juliette

Här tänkte jag skriva lite om min häst Juliette. Hon heter egentligen Questar Juliette, men kallas för Juliette (ibland kallar jag henne för Hönan, varför vet jag inte). Hon är ett Svenskt Halvblod, född 1989. Hennes pappa heter Jocer och mamma Questar Lisette, morfar är Any Questions.



Juliette köpte jag 2002 av ridskolan Kongahälla Ridsällsap där hon gått som lektionshäst i 6 år. Hon hade emellertid tröttnat på det livet. Hon försökte springa ifrån arbetet och många elever blev rädda och drog i tyglarna för att stanna henne. Det är ju vad självbevarelsedriften säger egentligen. Men det blev i alla fall bestämt att hon skulle säljas, jag red henne en del på ridskolan och tyckte om henne. Så jag blev tillfrågad om jag ville köpa henne och det ville jag. Jag hämtade henne 4 januari 2002.
Nu är det mycket ridning i skog och mark som gäller. Vi har även börjat att testa lite westernridning och det funkar hon bra på.
Jag har tänkt att skriva här om det som Juliette och jag hittar på ihop, allt ifrån att hon får vila nån dag eller två till träningar och skogsridningar. Kanske vi kommer ut på tävling också, vi får väl se.

Inga kommentarer: