onsdag 25 mars 2009

Idag har jag ridit en sväng på Valle och en arbetskamrat, Rebecka, red på Juliette. Vi red förbi Roy sen ner mot grustaget, därefter blev det till att klättra uppför en grusbacke. Sen tog vi lite trav på Christines väg och sedan red vi förbi hundarna och hem. Det gick bra, men Valle blev rädd för något bakom sig och satte av i galopp 3 olika gånger. En av gångerna hängde Juliette med men inte dom andra. Jag förstår inte varför han "stack", men han är inte van vid mig och det kan hända att jag råkade göra nåt som han blev rädd för.
Det gick i alla fall väldigt bra med uppsittningen idag, han snurrade nästan inte något alls. Men jag hoppas att Anna låter mig rida honom igen.

Idag har jag fått reda på att man har sett varg alldeles i närheten av där jag bor, det känns lite konstigt. Jag vet inte riktigt vilka djur man vågar släppa ut.

Inga kommentarer: