fredag 8 maj 2009

Repträning

Idag är det fredag och det har regnat nästan hela veckan. Det har inte blivit någon ridning denna veckan, så idag kände jag mig tvungen att göra något. Men jag hade inte lust att rida idag heller, så Anna och jag bestämde oss för att göra lite repövningar och Anna ville lastträna. Så detta gjorde vi på gården hemma vid stallet.
Juliette gjorde dom saker som jag bad henne om, men det känns inte som att hon gör det för att jag är "ledaren" utan mer att hon gör så för hon har lärt sig att göra så. Hon är inte koncentrerad på mig utan kan gå och titta åt ett helt annat håll, men ändå göra rätt saker. Sen gick hon ut på volten om jag bara rörde repet när hon stod vänd mot mig och det var inte alls meningen. Jag har svårt att beskriva vad jag menar, det skulle vara kul att gå en sån där horsemanship kurs snart. Jag vet att Anna har kontaktat Janne, och att han ska komma till oss. Det ska bli väldigt spännande.

För Anna och Valle gick det också bra, tycker jag. Dom har kommit en god bit på väg i sitt samarbete och Valle verkar lita mycket på Anna. Det är kul att se dom utvecklas ihop!

Inga kommentarer: