måndag 29 juni 2009

Fri vecka för Juliette

Nu har Juliette fått en fri vecka, dels har det varit jättevarmt och dels har vi kört hö. Det är ju inte lätt att hinna med allt man vill göra, så det har känts bra att hon har fått vila nu. Jag har ju jobbat också mitt i all hökörning och man vill ju passa på att ta hö när det är väder för det.

Det har varit väldigt bra hötork i år, tack vare att det blåst såpass mycket och varit varmt också. Förra veckan så slog han höt på måndagen och vi tog in det på torsdagen, det kan jag inte komma ihåg att det torkat så fort nån gång. Men det är ju skönt att få in så mycket hö som möjligt. I år hoppas jag att det räcker hela säsongen så vi slipper köpa. Nu har vi 2 gärden kvar att ta in, pappa slog dom i lördags morse så vi räknar med att ta in imorgon och ev på onsdag ockå. Det beror på hur mycket vi hinner imorgon.

Det som är lite synd med denna värmen är alla hemska flygfän som kommer, såg idag på hästarna att det var en del hemskheter på dom. Men dom står lugnt och svansar med varandra, och så länge dom står lugnt är det ju skönt. Jag sprayar dom med lite olika såna där som ska hålla borta otäckheterna. Sen måste jag smörja Juliettes mule med solcreme, hon blir ju solbränd och får sår av det. Det är för att hon har ljus mule som det blir så, men det är bara att smörja varje dag så håller man det i schack.

Jag hoppas snart att jag kan ta hem henne hit till mig, det är så skönt när jag har henne utanför huset. Då trivs jag gott. Måste bara hitta fler hästar som kan gå ihop med henne, men jag hoppas att det snart löser sig. Det finns ju en hel del gräs i hagarna här hemma så det är gott om mat. Får väl se vem som kommer och står med henne i sommar. Jag hoppas att Valle kan komma, men han har ju sina eksem och vi får se hur det utvecklar sig. Det är ju inte bra med för mycket proteinrika föda när man har eksem, så därför är det bra om jag lyckas få fler hästar i hagen. Men men....... fortsättning följer.

Inga kommentarer: