tisdag 9 juni 2009

"Lite av varje"-vecka

Nu har det gått ett tag sen jag skrev såg jag. Det kan bero på att jag har haft en son som tagit studenten och det har tagit en del av min tid. Nu när den är över så kan jag koncentrera mig lite mer på ridningen igen.
Tisdagen 2 juni så gjorde jag lite repövningar i "Patricks hage" det gick väl sådär i början. Men jag fick henne till slut att inse att jag menar allvar när jag vill att hon ska flytta undan bakdelen. Det ska bli kul när Janne kommer och har lektion i horsmanship. Han kan ge så bra tips på hur man ska göra. Jag har varit på clinics med honom fast utan häst, det gjorde att man fick en hel del inblick i det här med NH. Men det blir ju inte likadant när man testar på sin egen.

I lördags red Laura i paddocken, tyvärr var det sista gången för henne. Hon åker snart hem till Tyskland. Tack Laura för hjälpen med Juliette! I vilket fall som helst hade det gått bra för henne i paddocken.

På söndagen tog Anna och jag en kortare sväng med hästarna, vi red Lybecksbacken ner och upp. Vi tog galoppstigen både på vägen dit och även på hemvägen. När vi kommit hem och tagit av hästarna i stallet så kom världens hagelskur, snacka om att vi hade tur med vädret!

Igår red vi ut en sväng, vi tog stora rundan runt Roy. Det blev mest skritt, men också lite trav. Förutom Anna och jag så var Ann-Marie och Spori med. Denna runda tar ca 50 min, så det är ju ingen jättelång runda, men den är ändå bra. Det kändes som att regnet hängde över oss men vi klarade oss. Vi pratade lite med Katharina och hon har kommit igång med ridningen igen efter bebisen och hon o Mike ville gärna hänga med oss ut snart. När vi kom hem så släppte vi över hästarna på nytt bete, det tyckte dom var jättebra. Gräset var så högt att vi knappt så lilla Ludde när han gick där och dom andra behövde knappt sänka huvudet för att nå gräset.

Idag red Anna och jag till paddocken och det gick jättebra. Speciellt med tanke på att dom kom till en ny hage igår. Juliette börjar bli riktigt tjock nu, jag märker det mest på sadelgjorden. ;-). I paddocken gjorde jag dom övningar som jag lärt av Madde och det funkade riktigt bra, jag måste bara koncentrera mig ännu mer på hur jag sitter, men Anna sa att jag förbättrat mig mycket ändå. Det är bara ibland som jag faller in i gamla vanor. Det tar ju tid att lära om, men det ska gå!!

Inga kommentarer: