tisdag 7 juli 2009

Juliette har flyttat

Ja då har Juliette flyttat, det har jag väntat på ett tag. Men igår hittade jag en som kan gå ihop med Juliette här hemma hos mig på sommarbete, och i dag kommer en till. Just nu går Juliette och Donna i den nya hagen. Det var lite tråkigt när vi släppte ihop dom för dom körde bara ner huvudena och började äta. Inget spring, inget skri ingenting. Det enda jag sett är att Donna flyttar på Juliette ibland men det är också allt.

Donna är en D-ponny som tävlas i hoppning och till en viss del även i dressyr, men hoppning i huvudsak. Fast nu ska hon ha semester ett tag.
Jag ska ta kort på dom och lägga ut här under dagen eller morgondagen.

Tyvärr kunde inte Valle följa med på betet! Han står hemma i stallet och har eksem i manen. Nu har han så att han kan gå in och ut ur sin box som han själv vill. Han är så söt, han går ut och äter lite gräs sen skyndar han sig in när "odjuren" blir för mycket och så håller han på. Det märks att han tycker det är skönt att kunna gå ut och in som han vill.
Hoppas han kan komma hit senare i sommar och gå på bete med Juliette! Dom trivs ju så gott ihop, det kändes väldigt tråkigt att flytta Juliette. Men samtidigt ville jag gärna ha henne här hemma ett tag under sommaren.

Inga kommentarer: