onsdag 5 augusti 2009

Hemma från semestern

Nu är jag hemma igen och ska komma igång med ridningen igen. Katrin har varit snäll och ridit Juliette några gånger när jag varit borta (Tack för hjälpen!!!).
I söndags var jag ute och red, eller ja ute och ute. Jag red i paddocken, men bara i skritt. Det blev en del lösgörande- och uppmärksamhetsövningar. Detta fungerade jättebra, det var kul att vara där igen. Nu ska jag verkligen försöka att vara där minst 1 gång i veckan.

Idag var Anna, Ann-Marie och jag ute och skrittade. Alla håller vi på att sätta igång våra hästar, så det blev en skrittur längs Rörmossev ut till Romelandavägen. Hästarna var inte så pigga som vi trodde att dom skulle vara, men gick på i bra takt.

Det skulle vara kul om vi alla kunde komma igång så att vi kunde göra den där långritten som vi pratade om i våras! :-)

Inga kommentarer: