söndag 16 november 2008

Ridtur i blåst

Idag har det blåst en hel del, men vi gav oss ut på en ridtur i alla fall. Det var riktigt skönt faktiskt ändå. Vi red förbi där jag är uppväxt och nu bor det någon annan där (min pappa bodde där tills för 2 år sen och sen har det stått tomt fram till nu). Efter det stället så finns det en lång väg i skogen som jag har för mig är 1,5 km lång och där kan man trava eller galoppera hela tiden om man vill. Det gjorde vi idag alltstå en bit trav och sen galopperade vi en bit också. Det är härligt att ha en sån sträcka. Sen blev det en liten sväng på asfalten och sen in på en väg som bär hemåt, med en rejäl backe uppför. Så det blev även lite klättring, i vilket fall som helst hade vi det underbart idag.
Sen var det dags att mocka och jag kan säga att inatt så hade Juliette haft fest i sin box, för där såg ut som hej kom och hjälp mig. Jag stod en timma idag och mockade där för att få iordning. Vissa dagar när man kommer så har hon en velodrom i sin box. Det är ett riktigt "hästjobb" att få i ordning i hennes box vissa dagar. Tänk om alla hästar var som pappas, dom är så renliga i sina boxar så vi lägger inte ens spån där dom skiter. Då blir det ju hur enkelt som helst att mocka och snacka om att man sparar spån.
Jag har sagt att nästa gång ska jag köpa häst efter hur den är i boxen, men jag får väl se det blir säkert inte så ändå i slutänden. Det är ju inte dags att tänka på det ännu men ändå.
Det var rapporten från idag, vi får väl se hur jag skriver nu på ett par veckor eftersom jag skall ut på praktik i 4 veckor.

Inga kommentarer: