söndag 29 mars 2009

En vårdag!

Idag har Anna och jag varit ute en kortare sväng och ridit. Vi red förbi Lybeck så hästarna fick lite backträning. Det är en ganska så brant backe inte långt från stallet, så även om det inte är någon längre ridtur så får dom ändå jobba lite.
Det var väldigt skönt väder på eftermiddagen, solen lyste och fåglarna kvittrade. Det var ett riktigt härligt vårväder. Hästarna verkade också trivas gott i vårvädret, var pigga och glada.

Vi var klara i stallet väldigt fort idag, det kan variera väldigt olika hur fort det går. Vissa dagar kan jag hålla på väldigt länge i boxen innan jag är klar och andra dagar går det i ett nafs. Idag var en sån dag. Ändå gjorde jag extra rent och la in en spånbal i Lukes box. Tror att Anna och jag var klara med allt i stallet (mockning, gjort höpåsar och kraftfodret) på runt en halvtimme. Det är snabbt jobbat, tycker jag. Vi gjorde ju ändå iordning för 4 hästar. Men så är det ibland.

1 kommentar:

En mamma mitt i vardagen. sa...

Tjo! Inte visste jag att du hade en blogg! Men nu har jag hittat hit! Kul att läsa om eran ridning :-) Kram på dej vännen!