fredag 3 april 2009

Ytterligare en underbar vårdag

Nu har det varit ytterligare en dag med solsken, det känns att det är varmare i luften och fåglarna kvittrar riktigt ordentligt. Det är vår! Jag tog motorcykeln till stallet idag, det var härligt att sätta mig på den igen.

Anna och jag bestämde oss för att rida i paddocken idag, skulle se hur mycket vi kom ihåg från när vi red lektion för Madde. Det gick riktigt bra, Juliette tycker det är kul att vara i paddocken ibland. Bara det inte blir för ofta.
Juliette lyssnade riktigt bra på mina hjälper och var uppmärksam på vad jag ville att vi skulle göra. Även höger galoppen funkade riktigt bra, jag brukar ju känna det som att hon "ligger" i svängarna i det varvet. Men jag har nog kommit på hur jag ska gå tillväga för att det inte skall vara så. Men som sagt både Anna och jag hade det riktigt bra i paddocken och det gick så bra att vi slutade efter 40 minuters ridning. Man ska ju sluta när det går som bäst. Eller hur?

Men vi får snart ta ner Madde igen, det skadar aldrig att rida för instruktör. Det är ju inte bra heller om det går för lång tid mellan varje gång. Madde är verkligen bra att rida för, det tycker jag i alla fall.


Juliett har rullat sig, gooott!!
Zeb och Luke


Valle tycker också om att det är våren!

1 kommentar:

En mamma mitt i vardagen. sa...

Har Madde bara lektioner för western eller är det allt möjligt? Kostar?