söndag 5 april 2009

Denna söndag, ingen vilodag.

Denna söndagen var det ingen vilodag, först var jag och jobbade mellan 7-15.30. Därefter var det direkt hem och laga middag (det blev en god köttgryta med wokgrönsaker och till det var det ris), efter detta var det dags att åka till stallet.

När jag kom dit så hade Anna redan tagit in Valle och Juliette. Juliette hade rullat sig och var ganska lerig. Det tog lite tid att göra henne färdig för ridning, men till slut kom vi iväg i allafall. Det blev en härlig skogsrunda vi tog idag. Vi gick Lybecksvägen, sen vek vi av in på en stig i skogen och den följde vi den tills vi kom ut på Dösebackavägen. Efter detta travade vi en liten bit, sen blev det skritt igen. Det är skönt att bara sitta och skritta (och tjöta med Anna), vi red förbi hundarna och sedan hem.
Det blåste en del på vissa ställen idag, men för övrigt var det skönt väder.

Idag kunde jag bara sitta lite extra på ena sittbenet och Juliette flyttade bakdelen och gick in något som är början på en skänkelvikning. Det är lättare att flytta henne för höger sittben än det är för vänster. Men det skall jag försöka att ändra på, förhoppningsvis blir det snart lika lätt åt båda hållen. Det känns så häftigt att hon har börjat bli så känslig för sittbenen, eller också har hon varit det länge och det är jag som inte fattat det förrän nu. Ja ja, bättre sent än aldrig säger dom ju.

Inga kommentarer: