tisdag 7 april 2009

Tisdagsridning

Idag så stod hästarna klara när jag kom till stallet, Anna hade varit snäll och fixat iordning Juliette (medan jag var hos frissan) :-). Tack Anna!!!

Vi gick iväg till paddocken idag. Det gick superbra där idag, jag kände inte igen Juliette idag. Hon var helt kanon att rida idag. Det var nästan så jag började fundera på om det var något som var fel med henne. Hon var jättekänslig för hur jag satt idag, behövde knappt ta i tygeln alls när hon skulle stanna, backa, svänga mm. När hon började trava iväg för snabbt så satte jag mig lite mer och gjorde en halvhalt med sitsen och hon reagerade direkt. Även höger galoppen var som en dröm idag. Denna ridtur i paddocken kommer jag att leva på ett tag.

Igår såg Kenneth och Kim en varg här i Romelanda, den stod på en äng och "åt middag". Det känns både skrämmande och lite häftigt. Bara den låter bli tamdjuren så kan det få vara där. Om det tvunget måste ta något djur så kan den väl fälla den fort så den slipper lida, det tycker jag.
Idag stod det även i GT om några som också sett den.

Inga kommentarer: