torsdag 9 april 2009

Paddockridning

Idag blev det paddocken för min del, det gick riktigt bra idag också. Juliette är mycket uppmärksammare nu är hon varit förut. Det känns riktigt kul.
Idag red jag lite som jag gjorde senast, alltså dom där övningarn som Madde har gått igenom med oss. Men Juliette har lite svårare att böja sig till vänster, åt höger så går det mycket lättare där böjer hon sig själv. Men åt vänster så måste jag sitta och påminna henne om att hon skall vara kvar ställd och böjd i nacken.
När jag hade jobbat med lite lösgörande så travade jag en stund och hon hade en lugn, fin trav. Men för att få henne ännu mer uppmärksam så gjorde jag halt och rygga med lite olika mellanrum. Detta gjorde att hon blev mer känslig. Sen red jag lite i galopp och när jag kände att hon ville öka så gjorde jag bara en ansats till att sakta av till halt ( det blir ju en halvhalt av det hela) och hon lyssnade till och lugnade ner sig igen.

Det är så kul att rida henne när hon funkar så bra. KUL KUL

Inga kommentarer: