lördag 14 mars 2009

Idag gick det att rida igen, det mesta av snön var borta och det blev inga klampar i skorna. Jag var ute och skrittade en tur, på ca 40 min. Egentligen har både Anna och jag två tjejer som tar hand om våra hästar på lördagar. Men av olika anledningar så blev det inte så idag.
Det är skönt att ha någon som hjälper en ibland. Hon som hjälper mig heter Laura och är en utbytesstudent som bor hemma hos Olivia (som hjälper Anna). Laura ska åka hem till tyskland igen till sommaren, får väl se om jag hittar någon annan som hjälper mig då eller hur jag gör. Det kanske blir som det var innan Laura kom, då hjälpte Olivia mig varannan vecka och den andra veckan hjälpte hon Anna.
I och för sig så brukar Anna och jag hjälpa varandra. Vi brukar göra så att den som släpper ut gör hela stallet, om man hinner. Vi håller inte heller "räkningen" på hur många gånger den ena eller den andra har gjort stallet, det jämnar säkerligen ut sig i det långa loppet. Jag tycker att det är skönt att vi inte är så många i stallet heller, det är så lätt att det en blir massa tjafs annars.

Även i hagen är det lugnt, fast det är klart just nu är det lite sådär i hagen. Men det blir ju så när det kommer en ny häst. Fast jag tror att det kan bli en lugn och fin flock, idag när jag slängde ut lunch-höt så var det inte alls så mycket flyttande på hästarna. Det verkade som om dom hittade sina platser ganska fort. Det är så skönt när man inte behöver göra en massa olika högar med hö.

Inga kommentarer: