tisdag 17 mars 2009

Ridning i solsken

Idag blev det ridning i solsken. Känns som om det var längesedan sist. Det var bara lite mycket blåst på många ställen, men det var skönt ändå.
Vi red vägen förbi hundarna, ner till vänster i korsningen och sedan in i skogen så vi kommer fram vid min farbror Roy. Sedan red Anna en stund i paddocken hos Roy medan jag tittade på och kom några små tips.
Jag var inte riktigt på humör för att rida i paddocken idag, så vi tränade på att stå stilla och inte göra någonting. Det gick riktigt bra.

Den vägen vi red idag har vi kallat för stora rundan runt Roy, tänk egentligen vad mycket konstiga namn man kan ha på sina rundor. Nu har vi inte kommit på så många namn egentligen, vi har ju några rundor som är snarlika och som vi rider på samma vägar fast man kanske viker av på olika ställen och så. Vi har i alla fall ganska många bra vägar och stigar att rida på, det är inte heller så mycket asfalt utan mest grus. Det tycker jag om, det finns några vägar där vi behöver gå ut på asfaltsvägen men det är oftast inte så långa sträckor. Men det är bra att variera underlaget man går på för att stärka senor och leder.

1 kommentar:

17 själar och en tanke sa...

Kul att du också har en blogg, upptäckte precis Annas.
Ses i morgon hoppas jag. :-)