fredag 20 mars 2009

Träning för Madde!

Igår var vi och tränade för Madeleine Stiving, hon kom ut till Lycke och där hade vi lånat en paddock att vara i. Den låg mysigt mellan lite berg. Vi var 4 stycken som skulle rida, det fanns lite fika för dom som tittade på, vilka var dom som inte red för tillfället och sen var det Therese, Karin och Kicki. Vi som skulle rida var Rebecka, Ellinor, Anna och jag.

Juliette och jag fick fortsätta att träna på att vända för ytterskänkel och inte "dra" i innertygel när jag svänger. Madde hade lagt ut bommar i ett kors och man skulle rida igenom det i olika "vägar" men då bara svänga genom att ställa i nacken med innertygeln och sen svänga med hjälp av ytterskänkel. Vi fick till det riktigt bra emellanåt, men ibland blev det blackout i min hjärna. Det blev lite mycket ibland, inte alltid lätt att göra 5 olika saker samtidigt (ena skänkeln här, den andra där, ena tygeln hit och den andra dit, sitt mer på ena sittbenet osv ni vet hur det är).

Jag tycker det är svårt att lära om, jag har ridit så i många år så det sitter ju i ryggmärgen. Men men det skall väl gå att lära om efter mycket träning, jag måste bara lära mig att tänka annorlunda än jag gjort tidigare. Det är svårare för mig att lära om än vad jag tror att Juliette har.

Juliette och jag


Eleonore och HampusAnna och Valle

Inga kommentarer: