söndag 19 april 2009

Flera dagar i ett inlägg!

Nu var det några dagar sen som jag skrev.
Under denna tiden har jag bland annat varit i paddocken och ridit. Även denna gången så gick det bra. Hon är väldigt uppmärksam nu när jag är i paddocken, det känns kul. Hon är lugn, sansad och väntar på mina hjälper. Dom gånger som hon vill förekomma mig är när jag har gjort några galoppfattningar, då vill hon galoppera hela tiden sen. Men nu har jag börjat att göra några fattningar sen gör jag något helt annat en stund och sen kör jag några fattningar till. Bara för att hon inte skall veta riktigt när jag vill galoppera och inte.

En dag var Anna och jag ute och red förbi Christer, på Dösebackavägen och tillbaka. Den är ganska bra för när man rider där så är det lite olika "farligheter" typ kvigor, kossor i hage, bröte lite här och där mm. Så det blir lite miljöträning för dom, Juliette har ju gått där några gånger nu så hon tycker inte att det är så jättefarligt längre. Men vi får väl se hur hon reagera när han släpper ut djuren i hagen, det var ju tomt nu för dom inte har kommit ut ännu. När vi vänder och rider tillbaka så går vägen lite uppför och är en bra trav- och galoppsträcka. Men vi tar det lugnt förbi dom husen som ligger där.

När jag kom hem efter denna ritten så fick jag magsjuka, Kenneth och Tobias hade redan haft det. Så egentligen var det bara väntat.
På grund av detta kunde jag ju inte rida på fredagen, men då ställde Katrin upp och red. Juliette hade skött sig bra, det är kul att höra.
Idag (söndag) så ska Anna och Olivia ut och rida. Jag får skriva senare om detta.

Inga kommentarer: