tisdag 21 april 2009

Molnig dag

Idag var tanken att Anna och jag skulle ut på en lite längre ridtur, vi skulle rida förbi lite lastbilar och "utmana" lite grann. Men när vi stod och gjorde iordning hästarna så märkte Anna att Valle hade tappat en sko. Så då var det bara att lägga ner dagens planer, han kan inte gå den vägen med bara en framsko. Då fick vi tänka om....
Vi bestämde att vi skulle ut och träna lite repövningar, det var ett tag sen som jag gjorde det med Juliette. Men hon var duktig och gjorde de övningar som jag ville, även om det inte var med någon direkt "action". Det är något som jag får ta med Janne om hur jag skall gå tillväga. Jag känner mig väldigt osäker när jag håller på med repövningarna, det är tyvärr så sällan som jag gör dom. Det är ju också ett ganska nytt sätt för mig att jobba häst så här. Men övning ger väl förhoppningsvis resultat till sist.

Inga kommentarer: