fredag 24 april 2009

Fredagsritt i solsken!

Idag åkte jag till stallet direkt efter arbetet. Det har varit kanonfint väder hela dagen, nja förutom imorse när jag åkte till jobbet då var det dimma. Men den släppte snabbt och solen bröt fram.

Väl i stallet så plockade Anna och jag in hästarna. Vi ställde dom i stallgången och sen var det dags att knipa ihop både ögon och mun. Juliette fäller hur mycket som helst just nu och det är inte så gott med hästhår i varken ögon eller mun. När jag inte svarar Anna så tror hon att jag funderar över vad jag ska svara, medan jag egentligen väntar med att svara tills jag inte får hår i munnen. Det är det jobbiga nu på våren, all päls som finns överallt. Det är ju inte bara hästen som fäller i familjen, både hund och katter också. Så det finns päls överallt, inte bara på djuren alltså. :-)

I vilket fall som helst så när Juliette väl var borstad så var det dax för sadling och tränsning, sen fick jag och Anna en härlig ridtur i skogen, eller ja vi red stora vägen runt Roy. Hundarna var ute och skällde idag, men hästarna gick förbi utan att bry sig det minsta. Juliette fick skritta på lång tygel hela tiden och jag tror hon tyckte det var skönt.

Inga kommentarer: