tisdag 28 april 2009

Juliettes uppfödare

Jag har haft kontakt med Juliettes uppfödare. Det började med att jag satt och tittade på Juliettes stamtavla på http://www.blup.se/ där man kan söka på sin häst och så kommer det upp lite info. När jag klickade på Questar Lizette (som är Juliettes mamma) så fick jag fram ägarnamnet. Men där står inte så mycket mer, så jag lämnade det.
När jag sen dagen efter sitter och surfar runt lite grann så hittar jag en transport på http://www.hastnet.net/ som jag gick in och tittade på (tycker det är kul att titta), och där stod namnet på uppfödaren och hennes mail adress. Tyckte det var kul och mailade henne och bad henne berätta om det var hon som fött upp Juliette eller om hon köpt stoet senare. Men det visade sig att hon köpt Lizette dräktig med Juliette utav hingstägaren (Jocer). Men hon sålde Juliette som 4-åring.
Lizette togs bort 2003 på grund av att hon fick knytnävstora cystor på många olika ställen på kroppen. Hon tappade i hull och mådde inte bra, hon blev alltså 23 år. Men under den tiden hann hon få 6 st avkommor (Juliette inräknat).

Avkommor Questar Lizette:
Questar Juliette -89
Fortissimo L -90 bor i Borås hos Camilla Floberg
Sir Marco -91 Vet tyvärr inte var han är, såldes som föl till en fam i Gbg
Closseau -99 Såldes till Fam Winroth och såldes vidare 08 som läromästare till en tjej i Sthlm
Cinzano -01 Varit tidigare mkt skadad o såldes för ca 2 år sedan men nu verkar han funka. tävlas nu av Niclas Parmler
Carmenzita -03 Har uppfödaren kvar och inte tänkt att sälja eftersom det är sista fölet, utlånad och tävlas av Emelie Winroth,en mkt speciell dam.

Inga kommentarer: