fredag 29 maj 2009

I tisdags var vi och red i paddocken. I början var Juliette väldigt trippig och kändes spänd. Tror att det delvis beror på att det blåste väldigt mycket och även att hon kanske var lite trött efter sommarbetes-släppet. När vi hade ridit ungefär 20 min så började hon att slappna av, även bli lite längre i steget och inte så ponnylik i steget. Sen gick det riktigt bra, det som jag mest koncentrerade jag mig på att sitta rätt. Tänk vad det gör mycket, plötsligt fungerade mycket som jag haft lite problem med tidigare.

Idag red vi Mariebergsrundan, då rider vi ner till Marieberg sen en slinga i skogen och hem igen. Den är inte så lång men det är lite för hästarna att se var dom sätter sina hovar och det är också lite klättring så det är en bra runda ändå. När vi red hemåt så travade vi en bit när vi kommit ut från stigen i skogen. Även nu tänkte jag på hur jag satt, måste verkligen försöka att nöta in det. Jag märker ju vilken skillnad det gör.

Inga kommentarer: