måndag 4 maj 2009

Ytterligare en solig dag!

Idag vakna jag till ytterligare en solig dag, det har varit ett gäng sådana nu. Nja förutom igår då var det molnigt, men annars. Det kändes bra imorse när jag vaknade och solen sken, det var heller inte så jättevarmt och det tycker jag om (tycker bäst om när det är max 20 grader), så idag var det alldeles lagom varmt.
Jag tog motorcykeln till stallet, det är lite jobbigt när man ska ha på sig alla kläderna men sen börjar det roliga. Det känns fortfarande lite overkligt att jag får köra motorcykel, men det är sån känsla.
I vilket fall som helst så var jag först i stallet idag och jag började med att hämta sadlarna sen tog jag in Valle och Juliette. Precis när jag tagit in dom så kom Anna och vi gjorde iordning hästarna. Vi bestämde att vi skulle rida galoppstigen och Lybecksvägen, därefter red vi upp till Roy och red i paddocken.
Jag kan ju inte säga att jag var så jätte engagerad idag, men det gick bra och Juliette var duktig. Jag försökte tänka på det som Madde sa i torsdags, med hur jag skulle sitta och så. Jag tycker själv att jag lyckades ganska bra, men sen om det var rätt eller inte det vet jag inte. Men det kändes som den gjorde när jag red för Madde och Juliette gick bra även i vänster galopp och putta inte över mig åt höger i alla fall. Så jag är nöjd.
Vänsterjustera

När vi kom tillbaka till stallet och hästarna fått sin kraft så släppte vi dom i hagen bakom stallet där det vuxit upp lite gräs, så nu ska dom gå där och äta lite.
Våra hästar har gått ute på natten sen påskhelgen, och det ser dom ut att trivas med. Man får ju passa på att ha dom ute så mycket som möjligt nu. Man vet ju inte vad det blir för sommar, den kan ju bli väldigt regnig eller varm med massa olika insekter och då får man kanske ställa in hästarna igen. Jaja, vi kan i alla fall inte rå på vädret så det blir som det blir.
Speedy Luke

Inga kommentarer: