söndag 14 juni 2009

Söndag i paddocken

Idag var det dags för paddocken igen, nu har det ju regnat i några dagar och då har det inte blivit någon ridning. Men idag så var det ok väder på morgonen så jag bestämde mig för att rida i paddocken en stund.
Juliette har blivit lite rundare om magen nu när hon går på bete och idag när jag hämtade henne i hagen så låg hon ner. Men hon reste sig när dom andra hästarna kom och mötte mig. Dom är ganska söta faktiskt när dom kommer mot en i hagen nu.
Det är skönt att man kan ta in Juliette och greja med henne ensam att hon inte behöver sällskap av en annan häst menar jag. Hon verkade tycka det var skönt att komma in en stund, brydde sig inget alls när jag borstade henne. Ibland är hon ju lite sur när man borstar, men inte idag. Sen sadlade jag och red upp till paddocken.
När jag kom dit såg jag att någon annan varit där inne och sprungit runt. När jag väl kom in i paddocken så såg jag att det var en älg som sprungit runt där (funderar på vad han har tränat på? ;-) kan det varit skänkelvikning eller slidestopp??). Efter jag ridit så pratade jag med Roy och han sa att det var en älgtjur som är där ibland. Han hade rivit ner stänge och även vält Roys svan (som står på en stubbe).
I vilket fall som helst så gick Juliette helt kanon idag, det var sååå kul att rida henne. Men i slutet så fick jag ett sånt stopp efter galoppen att hon gick ner på framknäna, det var precis som att frambena stanna men bakbena hann inte med. Hon verkade lika förvånad som jag var när hon kravlade för att ta sig upp. Men det gick så fort att jag hann knappt tänka att hon var nere på knäna förrän hon var uppe igen. Sen stod hon och funderade, och jag satt och funderade. Tänkte att det såg nog roligt ut om det var någon som såg oss......

Inga kommentarer: