söndag 21 juni 2009

Väckt av telefonen!

I morse vaknade jag av att telefonen ringde, det var pappa. Han sa att en granne hade ringt och sagt att "den vita" hästen satt fast i staketet. Den enda vita hästen i hagen är Juliette, tänk att jag flög upp ur sängen. Men pappa var redan i hagen och sa att hon står lugnt med dom andra hästarna runt. Det visade sig att hon hade fastnat i en stolpe (har ett staket som delar hagen i 2, och där har vi öppnat så dom kan gå i hela) och har dragit med sig några stolpar. Men som tur är så var hon oskadd. Hon stod lugnt och fint när pappa hjälpte henne loss. Det kändes skönt att hon inte är skadad, och även att hon var lugn när hon förstod att hon inte kom loss.

I förrgår red Olivia och jag, vi gick upp till paddocken. Det gick bra med Juliette även denna gången. Hon har blivit riktigt duktig, det känns kul att jag har kunnat lära henne lite annat än hon kunde när jag köpte henne. Jag har även Madde att tacka för att hon har visat mig vägar att gå och nya roliga övningar. Hoppas det snart blir träning för henne igen, jag saknar det.

Igår började Kenneth och jag att stänga en ny hage, har fått låna en bit mark av Krister. Det är en bit mark som bara ligger ca 50 meter från vårat hus, jag har kunnat ha Juliette hemma dom sista 4 (tror jag det är) sommrarna. Jag tycker det är jätteskönt att ha henne i närheten. Helst hade jag velat ha henne hemma hela tiden, men det funkar inte här. Idag är väl tanken att vi ska få stängt färdigt, sen får vi se när hon kommer hem. Anna har haft sin häst här också på sommaren, det har varit kul. Vi får lite andra vägar att rida, även om vi har mer vägar att rida på vid stallet. Men det tar inte så lång tid att få bra ridvägar även här, men vi måste ut en sväng på asfaltsvägen först. Det brukar gå bra.

Inga kommentarer: