tisdag 14 juli 2009

Juliette hemma igen

Igår fick jag ta hem Juliette igen. Dom andra ville ta hem sina hästar och eftersom Juliette inte kan gå ensam så fick jag ta hem henne också.
Hästarna i stallet verkade bli glada när hon kom hem och hon tyckte nog det var härligt att vara tillbaka i sin "gamla" flock. Men det finns inte så mycket bete kvar där hemma så vi får väl se vad som händer. Det känns lite synd när det finns en massa bete här hos mig. Men det kanske löser sig, jag får väl titta mig om och se om det finns någon som skulle vilja ha sin häst på bete här hos mig.

Idag när jag kom till stallet så tog jag in Juliette en stund, hade tänkt att rida en sväng. Men hon hade en sko som satt väldigt löst så jag fick ta bort den. Nu går hon med en baksko, så jag måste försöka få tag på hovslagarn. Sen får vi väl se när han kan komma och sko henne. Sen släppte jag över pappas hästar och Juliette i den större vinterhagen. Hoppas att Juliette inte gör sönder sin bakhov när hon nu går utan sko. Det är ju ganska mjukt i gräset så det ska nog inte vara någon större fara, men man tänker ju på det i alla fall.

Inga kommentarer: