onsdag 22 juli 2009

Nya skor

I förrgår var hovslagarn hos oss och Juliette fick nya skor. Hon hade en lös sko i torsdags som jag tog av och passade på att ta av även den andra bakskon, så hon gick utan skor bak några dagar. När jag tog in henne i måndags för att Dick skulle komma så hade hon tappat vänster fram. Det är väldigt länge sen som hon hade tappskor. I vilket fall som helst så fick hon nu nya skor runt om.

Igår tog jag mig en kortare ridtur, det är den första på flera veckor. Det blåste mycket men det brydde sig inte Juliette om idag (Ibland är allt farligt när man rider och ibland är inget farligt). Det kändes bra att rida igen, trots att vi var ensamma. När vi var på väg tillbaka kom Katrin och körde om oss. Hon ska hjälpa mig med Juliette ibland, så hon kom för att se var jag har alla saker och så. Hoppas att det kommer att funka bra. Men Katrin är en bra tjej så det ska inte vara några problem.

Inga kommentarer: