onsdag 19 augusti 2009

Juliette hemma hos mig, med sina vänner.

Nu har Juliette flyttat igen, denna gången ihop med Zeb och Luke. Nu är dom här hos mig. Får väl se hur länge dom kan gå här nu, allt beror på hur vädret utvecklar sig. Dom verkar i alla fall trivas i sin nya hage.

Idag har jag varit ute och ridit. Men Juliette tyckte det var lite läskigt då det på ett ställe gick tjurar i hagen på ena sidan vägen och får på den andra sidan. Då hade hon lite svårt att bestämma sig för vilket som var läskigast. Men hon var jättedukig och gick ändå förbi. Sen gick vi rakt över vägen och där gick också kossor, men dom var inte alls "farliga". Skrittade sen in på Bohusleden och vägen fram till där stigen börjar, där vände jag och travade uppför backen. Sen blev det skritt igen och flyttade lite både skänkelvikning och sluta. Började trava igen och red mot Barkeröd, vände när jag kommit halvvägs och galopperade i lugn takt tillbaka. Sen gick det hur bra som helst på vägen hem. När vi kom tillbaka fick hon lite mat och sen var det ut till dom väntande pojkarna igen.

Hon har fått mugg på v bak, så jag får väl se hur det utvecklar sig. Kanske måste jag ta hem henne till stallet tidigare än vad jag skulle önska.

Inga kommentarer: