måndag 31 augusti 2009

Juliette hemma igen

Imorse så ringde pappa tidigt och sa att dom skulle iväg och köpa spån. Dom hade en drive på Granngården där man kunde köpa en bal spån för 59 kr, så jag köpte en pall med 15 balar på. Ska testa detta spånet en omgång, jag har ju haft sågspån tidigare och tycker att det funkat bra. Det är ju så mycket lättare att mocka i än kutterspånet. Sen har ju Juliette alltid varit en liten "gris" i boxen och det gick mycket spån i början när jag hade henne. Efter att jag gick över till sågspånet så gick det inte åt lika mycket, därför har jag kört det. Men som sagt nu vill jag prova på kutterspånet.

Sen körde Anna hem mig och vi fikade. När Anna hade åkt så gick jag och hämtade Juliette och började göra iordning henne. Sen red jag henne hem till stallet, Anna och Valle mötte oss vid Lybeck. Det verkade som att Juliette tyckte det var skönt att komma hem till boxen igen. Nu ska hon stå inne inatt eftersom det regnar och har regnat hur länge som helst känns det som. Hon har ju fått mugg i karleden på vänster bak och jag vill försöka hejda det innan det går för långt. Sen vill jag att hon inte ska stå så mycket i det blöta gräset, tror inte att hovarna mår bra av att vara i blöta så länge som dom varit nu.

När jag hade fixat i ordning för Juliette så åkte pappa, Anna och jag för att hämta Zeb och Luke. Pappa körde med sin nya bil. Anna och jag tog in hästarna i transporten, dom är väldigt snälla att lasta med tanke på att det är så sällan dom åker. Sen åkte vi tillbaka till stallet och även dom verkade tycka att det kändes bra att vara hemma igen. Det är väl som dom säger "borta bra men hemma bäst".

Nu börjar jag längta till fredag, då ska vi träna för Madde igen. Det ska bli kul, det var ju så längesen som vi red lektion. Katrin ska också rida ett pass, ska bli kul och se vad hon tycker om att rida för Madde och att rida western. Hoppas hon tycker att det är kul!

Inga kommentarer: