lördag 29 augusti 2009

Uteritt med lite träning

Idag var det uteritt igen och det blev grusvägen till Barkeröd, Juliette fick jobba lite med skänkelvikning åt båda håll sen lite olika ställa och böja. Detta gjorde vi i skritt, sen blev det lite trav och hon hade en jättego trav. Vände borta vid stallet och på vägen tillbaka blev det både trav och galopp. Sen red jag in på Bohusleden, även här fick hon jobba i trav och lite flytta för skänkel och säte. Detta gick bra. Sen blev det galopp uppför backen. När stigen börjar så vände jag och hon fick skritta tillbaka.
Men när jag närmade mig avtagsvägen som går in till vänster så fick hon trava igen och jag red in på vägen. Vände borta i "krysset" och skrittade sedan hela vägen hem. Allt gick riktigt bra idag, inte ens tjurar och kossor i olika hagar var något som hon reagerade något speciellt på. Hon tittade bara på dom men gick förbi utan problem.

Inga kommentarer: