tisdag 25 augusti 2009

Uteritt

Idag red jag på morgonen, det blev en tur på ca 1½ tim. Det var en riktigt skön tur. Jag red till vänster på Prästvägen sen vidare till Rostocksvägen, där jag pratade en liten stund med Edina. Sen red jag in till höger efter Edinas hus. Där blev det trav upp förbi "Minken" och en liten bit till. Sen skrittade jag nerför alla backarna och det blev att flytta lite för skänkeln, både skänkelvikning och sluta. När vi kom ut på plan mark fick Juliette trava lite och sen lite galopp. Jag vände en liten stund innan Amerikabacken och på vägen tillbaka fick hon trava en liten bit. Sen bad jag om samlad galopp och den fortsatte vi med uppför backarna, på toppen saktade jag av till skritt och sen fick hon skritta resten av vägen hem.
Det var en härlig tur och Juliette var väldigt samarbetsvillig idag. Men det var ju lite spännande att vara på en väg som hon inte är van att gå.
På asfalten blev vi omkörda av lite bilar och hon reagerade inte alls. När vi svängde in på våran grusväg så kom det en lastbil och körde förbi, inte heller då reagerade Juliette.

Inga kommentarer: