söndag 23 augusti 2009

Veckans ridning!

Sen jag skrev sist så har Katrin ridit en gång, hon kom sent på fredagkväll och red en sväng. När hon ridit färdigt så "tvingade" hon Kim att följa med henne till hagen, det var mörkt ute och då kom dom på den smarta iden att Juliette skulle få extraljus monterat. Hur dom tänkt montera dom vet jag inte..... :-) Det hade funkat bra när Katrin red i alla fall, och Juliette hade inte reagerat något speciellt på kossorna.

Igår red jag i "kohagen", försökte mig på att rida lite lösgörande och diverse rörelser. Men det var inte så lätt, det är ju inte något paddockunderlag precis. Vi gjorde i alla fall så gott vi kunde och det gick ganska bra. Hon lyssnar riktigt bra nu när jag gör övningarna som Madde visade oss.
Under tiden som jag gjorde iordning henne så stod hon still med grimskaftet liggandes på marken, trots att hon var ensam här nere hos mig. Zeb och Luke gick ju kvar i hagen. Tidigare har hon snurrat runt och tittat och lyssnat på allt möjligt. Det kändes bra.

Idag blev det en kortare tur, samma som i onsdags. Vi hade tur att tjurarna var på ett annat ställe i hagen, så dom såg vi inte. Fåren har flyttat, så där var det heller inga problem. Hon stod bra här nere på gårdsplan idag också.

Inga kommentarer: