torsdag 24 september 2009

Förlåt!

Nu skäms jag, det är sååå länge sen som jag skrev här. Det har inget annat skäl än att jag inte har haft lust att skriva. Förlåt! Inte för jag vet om det är någon som läser här, men ändå......

I vilket fall som helst så gick träningen för Madde jättebra. Juliette var som vanligt jätteduktig och jag tror att jag har hittat sitsen (för Madde sa inte så mycket om den denna gången).
Juliette fick gå två lektioner (en med mig och en med Katrin). Det var första lektion i westernridning för Katrin, Juliette gjorde det defintivt inte lätt för Katrin. Men jag tycker att Katrin gjorde ett bra jobb!

Sen har jag ridit några gånger i paddocken och det har fungerat bra, sen har jag även ridit ut en del. Även det har funkat bra.

Igår var jag och tömkörde Juliette i paddocken hos Roy, hon var jätteduktig. Sen släppte jag henne lös och gjorde lite löslongering, det var riktigt kul. Det har jag inte gjort sen vi stod i Kareby. Hon var uppmärksam på mina rörelser och bytte varv när jag ville det, ökade och minskade gångarter och stannade. Men jag fick stanna henne 3 gånger innan hon kom in till mig i mitten när jag ville det. Dom andra gångerna så "förstod" hon inte. Hon är såå duktig!

Inga kommentarer: