söndag 25 oktober 2009

Ska försöka bli bättre på att skriva här igen!

Nu har det gått lång tid igen. Jag har bara varit väldigt slapp och inte orkat skriva.

Juliette mår bara bra och vi (Katrin och jag) har ridit till och från sen jag skrev sist. Det är ju inte alltid så kul att rida när det regnar vågrätt så sådana dagar har hon fått vila från ridningen. Men annars har vi försökt att rida. Vi har varierat med att rida ut och att rida i paddocken hos Roy.

Jag har ridit en lektion för Madde nere på Marieberg också. Anna och jag red samtidigt denna gången det var riktigt kul. Juliette och jag fick testa ett bett som Madde hade med sig, så nu blir det till att köpa ett nytt bett. Det var ett jaktbett och en förberedelse till att rida på en hand. Jag testade lite att rida så på lektionen och Juliette gick så himla bra. Jag var överlycklig efteråt. Det var en rolig övning som Madde hade också, hon la ut 8 bommar så att dom bildade ett kors och sen stod hon och sa rid in där och ut där. Det blev mycket svängade hit och dit, fast jag skulle inte svänga med tyglarna utan med säte och skänkel. Även detta funkade hur bra som helst.

Det var detta för denna gången, ska försöka att bli bättre på att skriva här igen.

Inga kommentarer: