torsdag 4 februari 2010

Juliette har gått med lite olika ryttare nu ett tag. Katrin har varit nere i manegen ihop med Anna och ridit, det gick bra. Katrin har börjat komma på hur hon ska rida Juliette i dressyren. Det tar ju lite tid ibland att hitta dom rätta knapparna, men sist hade det gått riktigt bra sa Anna. Jag tycker det är kul att Katrin börjar hitta henne.

I lördags skulle Olivia rida, men det blev inget för det var för kallt då. Tycker synd om Olivia som inte fått ridit när hon ska ha Juliette, hoppas på bättre lycka nästa lördag! :-)

I söndags hade jag med mig en arbetskamrat, Karin, till stallet. Jag lånade Ikaros och Karin red Juliette. Det var riktigt mysigt, vi red förbi där jag växte upp. Den är rolig att rida den rundan, i vanliga fall kan både trava och galoppera mycket på den vägen. Men nu är det en del is under snön så vi vågade inte ha högre tempo än skritt på dom flesta ställena. Det blev i alla fall lite trav och en kort galopp. Hästarna verkade tycka det var lika härligt som Karin och jag tyckte.
Karin har inte ridit i westernsadel förut, men hon tyckte det var en härlig upplevelse. Så jag tror att jag kan lura med mig henne ut och rida igen. ;-)

Sen blev det ingen ridning för mig varken på måndag eller tisdag. Men sen på onsdagen så red jag Ikaros igen och denna gången hade jag med mig Rebecka på Juliette, Rebecka jobbar jag också ihop med. Hon har ridit en hel del western, men nu har hon inte ridit på länge och tyckte det var kul att komma ut på en ridtur. Vi red ner Lybeckvägen, sen vidare förbi Minken ut vid Edina och sen Rostock ner till Lybeck och därefter hem. Det var också en härlig tur!!

Tack till Anna för lånet av Ikaros, tack till Karin och Rebecka för sällskapet!

Inga kommentarer: