söndag 17 januari 2010

Söndag

Idag var jag i stallet på morgonen, Marie och jag skulle träffas vid 9 och rida en sväng. Marie hjälper Anna med Ikaros. Ja just det jag har ju inte berättat att Anna har skaffat ny häst.
Han heter Ikaros och är ett halvblod på 11 år, ska lägga ut lite bilder så småningom på honom. Marie har varit fodervärd åt Ikaros tidigare och hjälper nu Anna 2 dagar i veckan.

I vilket fall som helst så skulle vi rida ihop idag. Men jag var lite tidigare i stallet och gjorde i ordning alla höpåsarna och foderspännerna, hann även att mocka min box innan Marie kom. Hon hade med sig sin dotter Amanda som också ska rida Ikaros ibland.
Vi gjorde i ordning hästarna, det ska ju broddas och så nu så det tar lite tid. Men allt gick bra och vi kom iväg, det blev en skrittur på Rörmossevägen med lite förflyttning på framdel och även bakdel. Det gick bra.

Igår var det meningen att Olivia skulle ha Juliette, men Anna ringde och frågade om inte jag kunde ta henne i alla fall. Olivia var tvungen att åka iväg med sin hund till veterinär för hon hade troligen svalt ett rakblad (det visade sig att hon hade gjort det också, hon fick stanna kvar för observation).

Jag åkte iväg till stallet och vi red en tur, Christines väg, ner till Dösebacka, sen uppför Dösebacka-backen därefter förbi Bea och hem. Vi var ute i ca 1½ tim, det var riktigt skönt. Det var länge sen vi kunde vara ute och bara njuta av ridturen!

Katrin hade Juliette i fredags och då var hon och Anna ute en sväng också. Så denna veckan har Juliette gått mer än på länge, det känns skönt att vara igång igen. Hoppas bara att vädret är med mig nu också så det inte helt plötsligt blir väder som gör att man inte kan rida. Men den som lever får se säger dom ju.......

Inga kommentarer: