söndag 15 februari 2009

Nu är det ett tag sen som jag skrev igen. Det är inte min starkaste sida att sätta mig ner och skriva här. Men men alla har vi dåliga sidor. Dom sista två veckorna har det inte blivit sådär jättemycket ridning. Inspirationen är väl inte på topp just nu.
Anna kommer snart att bli av med Cindi, hennes ägare vill ha tillbaka henne. Så nu är Anna igång och letar häst igen, jag tycker synd om henne. Det finns så många konstiga hästar och ägare. Det kan låta jättebra när man pratar med ägarna men när man väl kommer dit och skall titta på hästen så helt plöstligt dyker en massa konstigheter upp. En häst vi var och tittade på var krubbitare och då sa ägaren "oj glömde jag säga det?". Det hade hon alltså inte sagt när Anna ringde på annonsen. Men hon har hittat häst tidigare och ska göra så igen, frågan är bara när rätt häst dyker upp.
Nåja, vi (alltså Juliette och jag) har varit i Alingsås och tränat för Madeleine Stiving en lördag. På förmiddagen var det grundläggande övningar och Juliette fick mycket beröm. Hon var jätteduktig och gjorde precis det hon skulle så länge jag gjorde rätt.
På eftermiddagen så var det introduktion i Trail. Det tyckte jag var riktigt roligt, så det kan jag mycket väl tänka mig att träna mer bara för att det är så kul. Även här var Juliette duktig.
Nu ska jag snart gå och lägga mig. Godnatt och Kram.

Inga kommentarer: