fredag 15 maj 2009

I tisdags så tog vi en tur i paddocken. Det var en sån där dag när man egentligen inte har någon lust att rida och naturligtvis gick det jättebra. Jag koncentrerade mig på hur jag sitter, och det är inte lätt att ändra sig när man suttit på ett speciellt sätt i några år. Men jag hoppas att jag börjar få kläm på det, vi får väl se vad Madde säger när hon kommer nästa gång.
I vilket fall som helst så gick Juliette bra och var uppmärksam på vad jag gjorde. Det är kul att känna det samspelet.

På torsdagen så regnade det och Juliette hann inte torka upp ordentligt så jag gjorde lite olika repövningar med henne, men även här skulle jag behöva lite hjälp för jag vet inte om jag gör rätt. Men Juliette var ändå duktig tycker jag. Kände det som att jag hade mer koll denna gången än jag hade sist, trots allt. Jag fick henne att backa, flytta rumpan och alla dom andra övningarna och det kändes som att hon var (kanske inte fullt ut, men ändå) koncentrerad på mig.

Idag fredag så tog vi Lybecksbacken och det gick kalvar i hagen i själva backen och sen när vi kom ner på rakan så var kossorna i hagen bredvid vägen. Juliette var lite spänd i början och tyckte att det var lite spännande och kanske också lite läskigt. Men hon är mycket duktigare nu än hon var dom första gångerna som vi såg kossor. Då blev hon helt förstenad och bara vägrade att gå, men nu så kan hon bli väldigt spänd men hon går ändå förbi.

Hon är så duktigt min fina häst!!!

Inga kommentarer: